Janssen-Fritsen
Janssen-Fritsen is in 1950 gestart als Nederlands familiebedrijf in Helmond met een fabriek voor het maken van speeltoestellen en uitgegroeid tot een onderneming gespecialiseerd in bewegingsonderwijs en turnsport, gerenommeerd om haar hoge kwaliteit. Het bedrijf leverde sporttoestellen voor de Olympische Spelen van Mexico, München, Barcelona, Athene, Beijing, Rio en Tokyo.
De organisatie levert doorgaans aan het onderwijs, gemeentes en sportclubs en richt indoor sportlocaties in met wand- en/of plafondtoestellen, en een berging met verplaatsbare producten, matten, ballen en kasten. Vervolgens houden ze de inrichting in stand met onderhoud en inspecties. “Met goed materiaal zorgen we voor veilig bewegingsonderwijs. Veiligheid is onze rode draad”, aldus directeur John van der Horst.
Janssen-Fritsen maakt een sport van bewegen. John, enthousiast: “Wij denken altijd na over de vraag hoe we de jeugd en volwassenen kunnen uitdagen om gemotiveerd te bewegen. Dat doel houden we voor ogen bij alles wat we doen. We vinden het leuk om producten te ontwerpen die hen enthousiasmeren. Zo hebben we nieuwe matten bedacht en denken we na over kleur en graphics zelfs op de muren eromheen.”

Van Spreuwel Transport
Matras Recycling Europe

Matras Recycling Europe in Utrecht is specialist in het inzamelen en ontmantelen van gebruikte matrassen en weet 95% van de vrijgekomen materialen opnieuw te gebruiken. Zo draagt het bedrijf bij aan een duurzame samenleving.
Op de frisse, groene website van dit milieubewuste bedrijf staart een kalfje je aan. Een hoogwaardige toepassing van de hergebruikte materialen is namelijk koeienbedding, een dun matras dat een koe in de stal comfort geeft. Ook judo- en yogamatten, kruiwagenbanden, dempingmateriaal, vloerisolatie, deur- en wandisolatie en vulling voor dashboards in auto’s zijn sprekende voorbeelden.
Uniek en complex
Directeur Ruud Kortink vertelt: “Wij zijn geen afvalbedrijf, we zijn een recycler. In Nederland worden jaarlijks anderhalf tot twee miljoen matrassen afgedankt. Wij controleren het schuim in het matras en kijken of het in onze verwerkingsstroom kan worden ingepast. Of het geschikt is voor een nieuw product. We hebben al veel kennis opgebouwd over wat er in matrassen zit. Ik ben industrieel ontwerper en heb altijd gewerkt in de maakindustrie. Samen met anderen wil ik graag iets tot stand brengen wat uniek is en complex maar vooral ook nuttig.”
Topsportmentaliteit
Matras Recycling Europe werkt nauw samen met gemeenten en retailers om oude matrassen in te zamelen. Hun inzamelsysteem en verwerkingsproces zijn zo efficiënt dat het bedrijf regelmatig aanbestedingen wint vanwege de goede prijs en het hoge recycle percentage.
Hart voor goed doel
Voor Sports for Children verwerkt Matras Recycling Europe vooral sportmatrassen die uit gymzalen komen. “Ik vind dat ik iets moet doen voor een ideële stichting als het past en dit goede doel past heel goed”, zegt Ruud. “Ons meest geschikte product zijn de judomatten. We maken opnieuw een schuimlaag, harder dan een matras, met daarin kleine stukjes van oude matrassen. Met deze judomatten bezorgen we kinderen plezier in landen waar sporten niet zo vanzelfsprekend is als hier.”
In Business Network
In Business Network biedt bedrijven alles onder een dak door bedrijven crossmediaal in beeld te brengen middels online- en offline mediamiddelen waaronder een printmagazine, E-magazine, platform waar dagelijks (zakelijk) nieuws wordt gebracht en partnerbijeenkomsten.
De organisatie staat voor zichtbaarheid en verbinden. In Business Network brengt bedrijven in beeld en in contact met de juiste zakelijke doelgroep.
Publiciteit
Het mediabedrijf steunt Sports for Children met publiciteit. Zichtbaar zijn is voor de stichting van groot belang om kinderen wereldwijd aan het sporten en bewegen te houden. In Business Network draagt bij aan de bekendheid en een positief imago.
In Business Network is opgericht door Rob Verdijk en Tom van Fulpen.
Grip op online

Grip op online, hét online marketing bureau van Eindhoven, is trouwe partner van Sports for Children. Ondernemers Bas Rooijakkers (rechts) en Joris Dirckx bouwen samen met hun team dagelijks aan de online marketing strategie, websites en vindbaarheid van het midden- en kleinbedrijf.
Ambitieus en positief
Bas en Joris ondernemen maatschappelijk verantwoord en zijn betrokken. Ze geven jonge mensen een plek in hun bedrijf om hun talenten en ambitie te ontwikkelen. Daarnaast hebben deze bevlogen pioniers samen veel gereisd en gezien hoe kinderen het op andere plekken in de wereld veel moeilijker hebben.
Netwerken via de sport
Ook sporten Bas en Joris iedere week samen met andere ondernemers. Via dit sterke netwerk ondersteunen zij elkaar in het realiseren van persoonlijke en zakelijke doelen. Vanzelfsprekend gunnen Bas en Joris kinderen wereldwijd dan ook dezelfde kans op sporten en bewegen om hun dromen en ambities waar te maken, zich te kunnen ontwikkelen, lekker in hun vel te zitten en gelukkig en succesvol te zijn.
Grip op online steunt Sports for Children door de online zichtbaarheid van de stichting te vergroten.
De Heeren van Vonder
Ecommerce Manager
Sioux
HUP
Gym
Wesselman Accountants
Wesselman Accountants draagt Sports for Children een warm hart toe.
Wat houd partner zijn in?
Partner zijn biedt vele voordelen:
-
Maatschappelijke impact: sportende, blije kinderen wereldwijd
-
Een positief effect op het imago en de naamsbekendheid van je merk
-
Financieel voordeel door onze ANBI status
-
De kans om je netwerk te vergroten
Eerst eens langskomen?
Partner worden
Samenwerking met scholen
Een ervaringsverhaal
Een mooie bestemming
Sportende, blije kinderen
“Na een half jaar ontvingen we van Stefan foto’s van de sportmaterialen op de school in Kroatië. Zo leuk om onze spullen in gebruik te zien, terwijl wij er jarenlang niets meer mee deden. En het was vooral fijn om al die sportende kinderen met blije gezichten te zien!”


